Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 30 juli, 2008

Cirkus…

Jösses så snurrigt det blev idag, rena cirkusen. Här kommer hela historien.

Var hos smärtläkaren kl 09.20. Hon konstaterade att min arm har en inflammation och behövde en kortisonspruta. De hade inget kortison där utan de ska hämtas ut personligen på Apoteket (konstigt jag vet) så jag fick ett recpet och gick dit och väntade tills de öppnade kl 10.

Givetvis har de inget kortison på det Apoteket och inte på närliggande heller så jag fick snällt åka in till ”stora” apoteket som hade det jag skulle ha. 

Stora apoteket ligger nära jobbet så jag gick in dit och berättade att det inte blir något jobb idag utan att jag måste tillbaka till läkaren för att få sprutan.

Det var en sån dag när man har maximal otur när det gällde tunnelbanan så jag har väl spenderat minst 30 min på olika perronger väntandes på ett tåg.

Till slut var jag tillbaka hos läkaren som såklart hade andra patienter och jag fick snällt sitta i väntrummet ett tag. Jag fick min spruta, återbesökstid för ytterligare en spruta om två veckor och instruktioner om att ta det lugnt. Inte stressa och inte överbelasta armen. Fibron gör att inflammationen gör mycket ondare än på en ”normal” person och hon berättade också att det kan göra ännu ondare i 24 timmar framåt och det kan jag berätta att det redan gör.

Jag gick förresten ifrån läkaren kl 11.50 vilket var 2,5 timme efter min inbokade tid… Postivit är att jag märker att jag inte längre stressar upp mig i sådana situationer utan jag var lugn hela tiden och det känns himla bra.

Däremot reagerar kroppen på såna utflykter så jag är nu helt utmattad och det blir till att sova ett par timmar.

Read Full Post »