Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 2 april, 2009

Vecka 21+1

Graviditetsmässigt mår jag bara bra, men som ni vet så är min stressnivå lite väl hög för tillfället. Hur det påverkar Moto vet jag inte, men alls känns som vanligt i magen och det är ju bra.

Igår kväll när jag klädde av mig så utbrast Joakim ”dina lår är smalare nu, mät dem så får du se.” Lite skeptisk var jag allt, men det visade sig att han hade rätt. 3cm mindre än i graviditetens början är nu varje lår. Heja Moto som äter där det behövs 😉

Känner av rörelser ibland, men inte särskilt ofta. Konstigt nog så är jag inte så nojjig över det utan bara accepterar att så är fallet och att sparkarna kommer så småningom.

På viktfronten har det inte hänt något denna veckan heller. Har fått många önskemål om att visa en magbild och det kommer så småningom, ska bara vänja mig vid tanken först.

Har fortfarande inte bokat in någon profylaxkurs, men vi pratade faktiskt om det igår. Stort framsteg. På mvc:s hemsida stod det att man bör gå i v20-25 men det kan väl inte spela någon roll om man går efter det? Eller?

Barnvagen står kvar ouppackad i hallen och vi snubblar över kartongen hela tiden. Det är lata människor som bor i den här lägenheten…

 

Lilla Moto är nu ca 22 cm (huvud/stjärt) och väger runt 500g. Man kan se skelettet på röntgen. Hennes sinnen mognar och utvecklas för varje dag. Hon känner med sina händer över ansiktet och kroppen. Smaklökarna på tungan utvecklas. Hon har nu lite hår och nackvirveln syns tyydligt. De små öronen är mjuka, men färdigformade och hon hör allt mer av sin omgivning. Dags att börja spela bra musik och prata mycket med henne så att hon känner igen de bra sakerna när hon väl kommer ut. Hon är mest aktiv när jag sätter mig och vilar. Tydligen pga att barnet ofta vaggas till sömn när jag rör mig.

Read Full Post »

Skitborr

Det börjar inget vidare idag. Min borrmaskin har flippat ut totalt och två silverhjärtan har blivit förstörda pga det 😦 Sitter nu som bäst och funderar på om den billigare (allt är relativt…) pelarborren är lika bra som den svindyra och vilken av dem jag ska köpa. För en ny måste jag ha och det NU.

 

Uppdatering 30 min senare: Eller så tar man ett djupt andetag, ringer sin man och beklagar sig över helvetesborren och får reda på att jag har fel läge inställt… och där kände jag mig som en jubelidiot… Den där stressen gör allt konstiga saker med mig ibland. Ska jag se det positivt så är det skönt att slippa lägga ut 3000kr på en borr, men nu är nog ett bra tillfälle  att ta en kopp kaffe och läsa en bok istället tror jag. Och en sån tur mitt i alltihopa att jag har tid hos terapeuten i eftermiddag för jag har visst en del att reda upp idag.

Read Full Post »