Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 24 april, 2009

Kul besök

Igår i butiken så fick jag verkligen ett oväntat besök. En kollega från gamla jobbet (Hazel) kom plötsligt in genom dörren och vi blev lika paffa båda två. Vi har inte setts sedan jag blev sjukskriven för 2,5 år sedan så det blev ett kärt återseende. Det visar sig att hon bor runt hörnan från butiken och var ute och promenerade med sin söta lilla dotter på 5 veckor 🙂

Jag lovade att hälsa till alla ”gamla” jobbarkompisar och gör det här för annars glömmer jag det och hon skickar en extra kram till dig Siri.

Read Full Post »

Vecka 24+2

Nu känner både jag och Joakim tydligt av Motos rörelser och jag märker ett tydligt mönster när hon har sina lugna och lite vildare stunder. På morgonen är hon ofta väldigt aktiv, så också idag.

Jag har återigen blivit känslig för viss mat… Just nu har jag väldigt svårt för ris, pasta, bulgur mm medan jag längtar efter stora biffar och kan vräka i mig kött. En väninna sa att det är järnet jag vill åt och det stämmer säkert.

Jag som nästan alltid sover på mage har insett att det inte går så bra längre. Inte så mycket för magen faktiskt utan för brösten som bara blir större, hårdare och gör ont.

Min höft gör fortfarande ont och den stör mig en hel del. Ska pallra mig till en kiropraktor och se om han kan hjälpa mig med smärtan. Tror dock inte att den har med graviditeten att göra. Fibron är som den är och det är ju en smärta jag är van vid så den ”bara finns där”.

Går upp enligt min kurva, 300g har det blvit denna veckan. Magbild har det ju fortfarande inte blivit någon, men jag lovar att be Joakim att fota mig under helgen och sen kommer den upp.

 

Moto är nu ca 30 cm och vikten runt 800 gr. Hjärnan växer och utvecklas i jämn takt. Hon har fullt funktionsdugliga händer och fingrarna har naglar. Skelettet fortsätter att hårdna. Dygnsrytmen är mer tydlig (som vi så väl märker) och barnet har perioder då det är vaket och sover på mer bestämda tider.  

Read Full Post »

Glasfusade hängen

glasfusing20091Igår fick jag hem mina alster från glasfusingen 🙂 Som ni ser så är resultatet lite blandat… men man lär ju sig av sina misstag och nästa gång vet jag vad jag inte ska göra.

Tanken är att jag nu ska sätta på en platta på glasfusing20092baksidan av glaset och sen sätta dem på olika kedjor/band.

Har inte bestämt mig för om jag ska sälja några eller om de ska bli presenter. Ett par av dem tänker jag dock behålla själv. Ni som känner mig kan säkert lista ut vilka ;).

Read Full Post »