Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 17 december, 2009

Nya smycken

Äntligen är mina nya fotohängen färdiga och levererade till Plezuro. Hänget är i glas och sen sitter det ett foto/papper på det och sen en glasglaze som håller det på plats.

Jag är väldigt nöjd med resultatet och här kan ni se ett litet urval av dem. Ska lägga ut fler på smyckesbloggen under dagen. Dessa rekktangulära brickorna kostar endast 129kr, ett fyndpris! Det finns även fyrkantiga och runda brickor samt ringar. De finns bara i ett exemplar och kan endast köpas på Plezuro på Rörstrandsgatan 28 i Stockholm. Så vill du ha ett är det bäst att du skyndar dit!

Read Full Post »

Kaffetips!

Jag älskar ju kaffe och vill att det ska vara väldigt smakrikt, annars står jag gärna över.

Vi köper nästan uteslutande Hazienda som har en god och fyllig smak och dessutom är både krav- och rättvisemärkt. Finns inte det så tar vi Estanzia istället. Även det med bra smak och kravmärkt.

.

.

När svärföräldrarna var på besök så hade de med sig Mollbergs blandning och jag blev då sugen på att testa lite nya kaffesorter för att se om det finns något som smakar ännu bättre än vårt vanliga kaffe. Mollbergkaffet fick godkänt av oss, men det kommer inte att ersätta Hazienda.

Nästa kaffe som testades var Intenzo, men det föll mig inte alls i smaken. Det var inget ”tryck” i det så det fick bli en engångsföreteelse.

.

Så nu undrar jag vilket kaffe jag ska prova nästa gång? Har du något favoritkaffe som du vill tipsa om och som jag sbsolut inte får missa??? Jag tar tacksamt emt alla förslag i jakten på det perfekta kaffet :).

Bilderna har jag lånat från zoegas.se

Read Full Post »

Mollys status

Har fått så många frågor om hur det är med Mollys sömn och gråt så här kommer en uppdatering.

Hon sover bra tycker vi. Vi bytte ut vaggan mot spjälsäng i söndags så att hon får lite utrymme och det verkar hon gilla. Hon sover första halvan av natten i sin säng och när jag har gett henne nattamaten så sover hon resten av natten i vår säng. En bra lösning för oss alla :).

Dagtid varierar hennes sömnperioder mellan 30min till 3 timmar. Kanske är det för tidigt att kalla det rutin, men dagarna ser ganska lika ut nu. Hon vaknar vid halv nio, sprattlar och leker i två timmar och sen somnar hon. Och så håller det på, vaken i två-tre timmar och sen lite sömn på det. Kvällstid är hon vaken i längre perioder och somnar oftast på Joakims bröst. Sista kvällsmålet blir när jag går och lägger mig, vid tio-elva och sen sover hon oftast till tre. Då är det matdags, sömn till sex-sju, mat igen och så sover hon som sagt till halv nio då vi går upp.

Gråter gör hon fortfarande ibland och oftast på nätterna. Hon har mardrömmar och är väldigt ledsen när hon vaknar. När hon får ligga nära, nära eller på mig eller Joakim så somnar hon om igen. På dagtid är det väldigt sällan som hon gråter eller skriker utan hon verkar vara en väldigt nöjd bebis.

Däremot är hon väldigt mammig/pappig nu och vill helst att vi bär henne och när hon ligger i babygymmet vill hon att vi ska sitta bredvid och det ställer vi såklart upp på ;). Just nu sitter hon i mitt knä och är väldigt intresserad av tangentbordet och allt som ligger på skrivbordet. Det är verkligen hög tid att jag börjar plocka bort alla pärlor och smyckesdelar härifrån…

Read Full Post »